Čo mi vychádza zo slovenčiny?
Podľa Metodického pokynu č. 21/2011 na hodnotenie a klasifikáciu žiakov stredných škôl:
- Pri určovaní stupňa prospechu v jednotlivých predmetoch na konci klasifikačného obdobia sa hodnotí kvalita práce a učebné výsledky, ktoré žiak dosiahol počas celého klasifikačného obdobia. Pritom sa prihliada na systematickosť v práci žiaka, na jeho prejavované osobné a sociálne kompetencie, ako je zodpovednosť, snaha, iniciatíva, ochota a schopnosť spolupracovať, a to počas celého klasifikačného obdobia. Stupeň prospechu sa neurčuje na základe priemeru známok získaných v danom klasifikačnom období, prihliada sa k dôležitosti a váhe jednotlivých známok.
- Predmetom klasifikácie v predmete slovenský jazyk a literatúra a vyučovací jazyk a literatúra sú výsledky, ktoré žiak dosiahol v súlade s požiadavkami stanovenými v učebných osnovách a vzdelávacích štandardoch v rámci jednotlivých zložiek predmetu: jazyková, slohová a literárna zložka. Hodnotí sa schopnosť získať, upraviť, spracovať, používať a prezentovať vedomosti, zručnosti a návyky v konkrétnych situáciách, obsahová kvalita a jazyková správnosť odpovede, t. j. rozsah slovnej zásoby, gramatická správnosť, štylistická pôsobivosť a stupeň rečovej pohotovosti. V písomnom aj ústnom prejave má žiak preukázať komplexnosť ovládania jazyka, mieru tvorivosti a celkovú vzdelanosť a kultúrnosť v miere vychádzajúcej z učebných osnov a vzdelávacích štandardov.
a) známka z ústnej odpovede: 100 %,
b) známka z písomnej práce dlhšej ako 25 minút, projekt:100 %,
c) známka z písomnej práce kratšej ako 25 minút za písomné práce v percentách: 50 %,
d) diktát, referát, domáca úloha, iné aktivity v závislosti od náročnosti: 33 % − 50 %,
e) praktické úlohy, laboratórne práce a cvičenia: 50 %,
f) školská slohová práca: 50 %.
Na bodové hodnotenie nám zostáva už len nostalgická spomienka. Vypočítaj si známku.xls (33280).